پاورپوینت تحلیل و بررسی موزه ماکسی اثر زاها حدید

دسته بندي : فنی و مهندسی » معماری
مقدمه:
موزه ملی هنر قرن بیست و یکم که به موزه ماکسی MAXXI معروف است در محله فلامینیو و در محل سابق پادگان نظامی ساخته شده و در مراسمی رسمی در بهار سال ۲۰۱۰ افتتاح شده است. در واقع ایده ساخت این موزه سال ها قبل و در سال ۱۹۹۸ توسط وزارت فرهنگ ایتالیا پیشنهاد و برای طراحی آن مسابقه ای برگزار شد. در نهایت معماری موزه توسط نابغه معماری معاصر، «زاها حدید» طراحی شد و ساخت آن ۱۰ سال زمان برد.موضوع اصلی این موزه آفرینش های هنری معاصر است و معماری آن بر اساس رویکردی میان رشته ‌ای به هنر و تولیدات زیباشناختی دنیای پیش رو طراحی شده است.
متفاوت و منحصربفرد دارد و موزه ماکسی با طراحی خاصش در واقع همین فضای متفاوت را خلق کرده است. طراحی بنا به گونه ای است که چشم اندازهای جذابی از اطراف دارید در واقع از یک طرف دیوارهای بتونی از آثار باارزش موزه محافظت می کنند و از طرفی دیگر با بخش های شیشه های مهمان چشم اندازها می شوید.
ساختمان موزه ماکسی از مجموعه ای از قسمت های بزرگ تشکیل شده که به شکلی سیال پشت سر هم امتداد دارند و باعث حرکت بیننده در میان خود می شوند. بنایی که از بیرون به صورت حجمی بزرگ دیده می شود و به محض اینکه به داخل آن وارد می شوید تبدیل می شود به شبکه ای از سیرکولاسیون. در واقع اینکه در معماری این بنا از هندسه ی تکه تکه و پیوستگی فضایی استفاده شده نشانگر سیالیت پرآشوب زندگی امروز است.

سرفصل ها:
مقدمه
موزه ماکسی رم توسط چه شرکتی طراحی شده است؟
طراحی موزه ماکسی رم به چه نحوی صورت گرفته است؟
نظر زاها حدید درباره ی ساختمان موزه ی ماکسی چیست؟
ساختار بنای موزه ماکسی رم به چه شکلی است؟
تصاویر و پلان ها
منابع
دسته بندی: فنی و مهندسی » معماری

تعداد مشاهده: 1652 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.pptx

فرمت فایل اصلی: pptx

تعداد صفحات: 35

حجم فایل:20,228 کیلوبایت

 قیمت: 28,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • راهنمای استفاده:
    این فایل پاورپوینت قابل ویرایش مناسب دانشجویان معماری می باشد.
    نمونه موردی بررسی موزه ماکسی شهر رم

  • محتوای فایل دانلودی:
    پاورپوینت